V letošnjem letu pa AVP načrtuje še postavitev merilnikov varnostne razdalje, saj je ta, poleg neprilagojene hitrosti, eden od najpogostejših vzrokov za prometne nesreče. Na Agenciji so namreč opazili, da je neustrezna varnostna razdalja v zadnjih letih postala eden od petih najpogostejših vzrokov za prometne nesreče. V zadnjih treh letih je zaradi tega razloga nastalo kar 5.710 nesreč, pri katerih je ena oseba umrla, 71 je bilo težje poškodovanih, 2.483 pa lažje.
Ker na trgu že obstajajo merilniki varnostne razdalje, so na AVP pilotno kupili tri napredne opozorilne sisteme, ki jih bodo postavili na kritične prometne točke v Sloveniji. Te točke so bile izbrane glede na statistiko prometnih nesreč in povprečni letni dnevni promet (PLDP), kar bo pripomoglo k večji varnosti na teh območjih.
Kako deluje sistem za prikazovanje varnostne razdalje?
Sistem za merjenje varnostne razdalje je nekoliko bolj zapleten od merilnika hitrosti, saj vključuje dva glavna sklopa: kamero z računalnikom in prikazovalnik, ki je običajno postavljen približno 100 metrov od kamere. Kamera najprej v navideznem vnaprej določenem polju zazna vozilo, in spremlja, kako prevozi določeno navidezno premico znotraj tega polja.
Računalniški sistem nato izračuna čas, ki preteče med prevozom premice s strani dveh zaporednih vozil. Če je čas med vozili krajši od dveh sekund, prikazovalnik takoj izpiše opozorilo, da varnostna razdalja ni ustrezna. Če pa je razdalja primerna, sistem voznika pohvali. Opozorilo oziroma pohvalo prikaže piktogram, ki voznika jasno usmerja, ali mora povečati razdaljo ali pa je njegova razdalja ustrezna.
Poleg tega, da sistem opozarja voznike, beleži in shranjuje izmerjene podatke, ki so nato na voljo za statistično obdelavo. To omogoča analizo, ki lahko pripomore k oblikovanju infrastrukturnih ukrepov za umirjanje prometa (kot so minimalna ali povprečna varnostna razdalja, tip vozil, število vozil itd.). Pomembno je, da so zbrani podatki anonimni, kar zagotavlja varstvo zasebnosti.
Tovrstni prikazovalniki varnostne razdalje že delujejo v Sloveniji
V Sloveniji je že nameščenih nekaj prikazovalnikov varnostne razdalje. Podatki, zbrani v prvih mesecih uporabe, kažejo, da se je varnostna razdalja med vozniki povečala za 30–35 odstotkov, čeprav se je učinkovitost sistema kasneje nekoliko zmanjšala. Kljub temu pa ocenjujejo, da je povprečna varnostna razdalja še vedno večja za približno četrtino, kar je pozitiven premik v smeri večje prometne varnosti.
»Zaradi pozitivnih izkušenj, ki jih imamo občine in Agencija z rezultati in učinkom radarskih prikazovalnikov hitrosti, razmišljamo, da bi po zaključku pilotnega projekta podobno shemo z brezplačno podelitvijo občinam uvedli tudi s temi novimi merilnimi sistemi,« je izjavila direktorica Agencije za varnost prometa mag. Simona Felser.
Dodala je tudi, da Agencija ostaja zavezana sodobnim trendom na področju varnostne prometne infrastrukture ter ob tem preučuje možnost nakupa bolj kompleksnih sistemov, ki bi hkrati merili tako hitrost kot varnostno razdaljo.

Vir: Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa